måndag 8 november 2010

Gravidmage

Roligt fenomen det här med gravidtillstånd och folks åsikter. Eftersom jag jobbar med kunder dagligen och träffar rätt mycket folk får jag höra lika många åsikter som folk också. En del tycker att man har liten mage, med tanke på att det "bara" är 3,5 månad kvar, medan vissa tycker att jag inte har någon mage alls? En del tycker att jag redan har blivit STOR och vissa tycker jag är alldeles lagom och ser välmående ut?


Man får tycka vad man vill, men så här ser jag i alla fall ut i v. 24+0. Jag mår fortsättningsvis fint och inga krämpor att tala om. Imorgon är det besök hos rådgivningen och på onsdag lymfterapi igen.

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligt ;-)

    Jag jämför ju mest med mig själv, men jag fick aldrig höra att min mage var liten ... Däremot undrade en sköterska på förlossningen (mödrapolin (samma ingång, samma anmälningslucka) då det var tre veckor (!) kvar till bf om jag väntade tvillingar ...

    Roligt att du mår bra :-)

    SvaraRadera
  2. Du e it alls na stor,å fiin:)

    SvaraRadera
  3. men du är ju int nå stor,, tänk på meij som e ett fläskberg redan :) du e så söt där du står me din lilla mage!

    SvaraRadera
  4. Det där minns jag att jag "störde" mig lite på, folk som skulle kommentera magen hela tiden och just det där med olika bud hela tiden. En sa att jag hade liten mage och den andra sa GUUD vad stor den är. Stora kontraster alltså. Jag har i allafall lärt mig att jag ska hålla käften när jag ser någon med gravidmage, eller på sin höjd bara säga "vilken fin mage du har". För gravidmagar är faktiskt fina. Allihopa. Stora som små. ;) O du har en LITEN fin en.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad