torsdag 23 september 2010

Tröttsamt

Det finns ganska många positiva saker med att vara ensam hemma i veckorna. Men idag är en sådan dag att allt det negativa väger MYCKET tyngre. Man skall lämna och hämta...koka och diska...leka och sysslesätta...tvätta och natta...städa och dona...förbereda och sen sova själv. Få hela karusellen att snurra själv med andra ord. Det är ofta svårt att få den att snurra hela varvet själv eftersom jag jobbar rätt sent ibland. Våra nära och kära måste offra sig och hämta från dagis och ta hand om henne (det tackar vi för)
När det närmar sig slutet på veckan, allt är pusslat, fixat och ordnat, och sambon borde komma hem och hjälpa till med karusellen, då pustar jag ut. Men inte idag, ett SMS och hela planeringen spricker - jag hinner inte hem, måste jobba imorgon också. 
Jahapp, dit for den planeringen, bara att börja om. Jag skulle nästan kunna gå av på mitten!

2 kommentarer:

  1. Oj nej :( . Det där känner jag igen... Inte roligt. Fast no e ju vi chaufförs"fruar" duktiga som ska klara hus och hem största delen själva ;)

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Javisst är vi :) Innan vi hade Siri klagade jag mera sällan. Då var det ju bara vi två, inte så stor fara fast det blev ändrade planer. Men nu när vi har henne och det skall fixas med dagis och hämtning och dyl, håller jag på att spricka. Det blir ju inga rutiner för flickstackarn heller :( Men snart snart får jag var hemma på heltid, det skall bli så skönt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad