fredag 11 juni 2010

Fin start på dagen

Som vanligt är det bråttom varje morgon vi skall iväg till jobb och dagis. Fadern börjar flera timmar innan vi vaknat så vi måste klara morgonbestyren på egen hand. Imorse var vi relativt i tid påklädda och redo, jag skulle bara kasta lite mat i mig. Siri står bakom stolen vid bordet och ser koncentrerad ut. Vad händer, jo kakkar i blöjan. Vi börjar om, klär av, tvättar och ny blöja. Sätter mig igen, kastar maten i mig. Ytterkläderna på, packar ihop alla saker och är på väg ut genom dörren.
-Kakka mela jag, ta bort föst säger Siri. Vi börjar om ytterligare en gång. Tiden har sprungit iväg och det blir lika bråttom som vanligt.

1 kommentar:

  1. :) jaa jag måsta bara skratta :) så typiskt, så typiskt. Minns själv när dessa mina va små, så var det desamma :)
    Kram: Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad