måndag 24 maj 2010

Dopdag

Siri Hilde Marie 24.05.2008

Jag är gräsänka igen. Sambon övergav oss igår kväll igen för en ny arbetsvecka. Egentligen klagar vi inte, det är ganska skönt. För att vi vet att det är tillfälligt. 
Ikväll vid läggdags diskuterade Siri och jag dagen som gått i vanlig ordning. Än så länge är det mest jag som pratar och frågar. Ibland får jag vettiga svar, ibland inte (som att dagens mat på dagis bestod av ris, soppa och korv har jag svårt att tro) Men mitt i all utbrister hon 
-faal i bussin imolon (fara med buss imorgon) -ti kooojin (till skogen)
Javisst ja, nu kommer jag ihåg. Imorgon skall de göra en utflykt från dagis och åka till en djurgård. Det hade jag helt glömt bort. Tur att dottern blir äldre och klokare samtidigt som modern blir äldre och råddigare. Nu blir det att fixa matsäck och packa den lilla ryggsäcken.

1 kommentar:

  1. Vilken go liten tjej! Man blir verkligen glad när man tittar på henne. Helt underbar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad