söndag 28 mars 2010

Söndag och sommartid

I ett svagt ögonblick såg hemmet helt ok ut. Men nu har vi har tömt förråden i gamla huset och kaoset är ett faktum igen. Vad tusan gör man med så mycket skräp och bråte? Det kommer verkligen bli en stor påskbrasa i år. En massa bättre behövande kommer även att få en massa kläder. Plus att jag har flera lådor som jag skall testa på att sälja på loppis. Är det någon som har något bra tips? Var är det bra försäljning?  Har hört att det inte är så lätt att sälja vuxenkläder, så det är mest prylar jag packat ihop. Tips mottages med tacksamhet!

6 kommentarer:

  1. Du kan ju allti ta kort o sätt opp på bloggen :) Annars ha ja hört Eva o Adam ji bra!

    SvaraRadera
  2. Prova på Poppis-loppis!Nära o bra.Har sålt grejer där för 250euro.Häls.AT

    SvaraRadera
  3. Ja lägger ut mycket barnkläder(paket) på huuto, man får allt sålt, tiden man lägger ner på att ta bilder å lägga in annons är inte så stor. Om man väljer att sälja kläder på ett loppis krävs ganska mycket tid till att prissätta alla klädesplagg separat, och då är det ju inte alls sagt att man får allting sålt heller, utan man får släpa hem en del igen.

    Även mycket prylar som jag vill bli av med lägger jag in på huuto. Det mesta går åt :)

    Har även haft en hylla på Poppis-Loppis, men jag tyckte inte att lönsamheten var så stor i slutändan.

    Däremot sånahär Loppisar som ordnas i olika byar, t.ex i Yttermark tycker jag lönar sig mer. Folk är mer iviriga att handla då verkar det som, om priserna är de rätta.

    Hoppas du blev klokare av mina funderingar !

    SvaraRadera
  4. Jag fick mycket sålt när jag hade på Poppisloppis. Blev förvånad faktiskt:) Nära o bra att köra dit mera saker oxå!

    SvaraRadera
  5. Hejsan och grattis grattis till båda töserna i huset!! Vi är visst många "midsommarbarn" ;)
    Såg om flytten i tidningen, måste kännas härligt att äntligen vara där!

    Verkligen kul att bli av med saker på loppis och samtidigt få en liten slant. Jag har haft både på byloppisar och Poppis. Kläderna fick jag släpa hem, prylar går bättre. Det svåraste är att bestämma priset tycker jag.
    Lycka till!
    Ha det riktigt bra i ert nya fiiiina hus! Du MÅSTE visa fler bilder, snart!!

    SvaraRadera
  6. Fint hus ni har! Skönt att äntligen kan vara inflyttad kan jag tänka mig!
    Tips: Loppis ordnas i Tjärlax 13-16 maj! Inte så långt att köra! Gå in på tjärlax hemsida om du är intresserad ;)

    Jessica

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad