måndag 22 mars 2010

Kalas och kaos


Mitt i all bygg- och flyttrumba fick Siri sitt 2-års kalas. Vi pyntade med flaggor och ballonger och dukade upp i vardagsrummet. Vi tog paus från arbetet och drack kaffe och åt tårta. Siri fick fina presenter och var en nöjd och glad fröken. Lite blyg och fundersam till en början över all uppmärksamhet. Hon fick sitt kalas och det var huvudsaken.
På söndagen började kaoset. Bygget var städat och klart, bara att börja fylla. Vi packade, vi städade, vi slängde, vi bar och vi möblerade. Alla möbler är nu flyttade och har fått sina nya platser. En del är ner packat och uppackat en del är orört. Och värst av allt, alla förråd är orörda. Den värsta biten återstår. Men med 10 dagar kvar tills deadline känns det helt ok i alla fall. Inatt sover vi högst antagligen i vårt nya fina hem, dock väldigt kaotiska.

Jag har sagt det förr, jag säger det igen. Vi har världens bästa släktingar. De har ställt upp och hjälp oss igen HELA HELGEN till 100%. Tusen tusen TACK!

5 kommentarer:

  1. Åååh va fint de ser ut. Kul att Siri fick sitt kalas :) sånt e viktigt för barnen...
    Jag å vill flytta, blir såå avis när alla andra flyttar...hmmm... men snart e de nog vår tur me ;)
    Sköt om er!!

    SvaraRadera
  2. Va fint ni laga a fö Siri. Hoppas ni sover gott där inatt :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!Va har du fö kamera?Jättefina å klara bilder!

    SvaraRadera
  4. Ojdå! Va det gick undan! Synd att vi inte hann komma och fira Siri, ni såg ut att ha det så fint och mysigt! Men kanske vi kan kom nästa helg så får jag en vecka till på mej att virka ;) Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  5. Oj, vad glad jag är för er skull...Den första natten i ens nya hem är alltid så speciell - hoppas att ni sover bra alla tre!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad