måndag 15 februari 2010

Vi hade kunnat få bättre start på veckan

Efter ett par timmar på bygget trodde jag att jag skulle få komma hem till ett lugnt och stilla hem, med sovande barn och sambo. Tji fick jag, de satt i soffan och finurliga ut. De inväntade städerskan (mig) som skulle komma och torka spyor, Hej vinterkräksjukan! Doris hår var indränkt, pyjamas, sängen och alla sängkläder. Bara att hugga i och se van ut.
Ibland överraskar man sig själv, för ett par år sedan trodde jag verkligen inte detta var möjligt. Stå och torka spyor och inventera och fundera över Siri´s matintag under dagen. För att bespara er lite tänker jag inte berätta om mina fynd.
Nu håller vi tummarna att vi klarar oss ur detta ganska lindrigt och att vi övriga familjemedlemmar hålls friska.

4 kommentarer:

  1. Man kan överraska sig själv ibland! :) Hur kommer ni att ordna kommande dagar?

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att vi inte får någon käksjuka! Det är det värsta jag vet.

    SvaraRadera
  3. Åschdå...inte kul, men de brukar inte vara så läänge men ändå, Så typiskt!!
    Krya på er!!

    SvaraRadera
  4. Stackars Siri! Hoppas ni klarar er!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad