tisdag 23 februari 2010

Möhippa och bröllop

Det hemliga projektet i helgen var Paulina´s möhippa. Hon kidnappades från Kauhava och blev förd till Vasa. Hon kläddes ut i en gammal IF Kraft dräkt och en prinsesskrona, så fin så fin. Trevlig dag (kväll för min del) med en massa program och påhitt. Kvällen avslutades med kalasgod mat på Fransmanni och dryck på o´mallyes.

Nu återstår bröllopet som går av stapeln i mitten av mars. Det ser vi fram emot, bara det skall lösa sig på klädfronten. Vad klär man på sig på ett bröllop i mars. Någon som har erfarenhet och kan hjälp mig? Snälla snälla!

1 kommentar:

  1. Ja herregud såna bekymmer det kan vara med vinterbröllop. Men under helgens bröllop i -22 grader hade de flesta (precis som jag själv) någon form av klänning och kavaj/kofta. Dessutom rekommenderar jag varma strumpbyxor och sjukt mycket kläder för hemvägen. Och kanske en sjukt varm sjal om det är kallt i festlokalen. Det ångrar jag bittert att jag inte hade. Gud så jag frös.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad