onsdag 13 januari 2010

Lila?


Jag hann bli riktigt nervös ikväll. Jens kom hem från bygget och var måttligt road av färgvalet i hjälpköket. Målaren hade väven på plats och målat den två gånger i vald kulör. Jens påstod att väggarn nu var LILA. Oj du milde, hur skall det se ut, mörkgråa kakelplattor, vitlaserad takpanel, ljusgrå inredning och LILA väggar. Hela min värld höll på att rasa samman, skyndade till bygget och blev lugn i kroppen.l Det var inte alls så illa. Ljusgått skulle jag kalla det, kanske aningen ljusblått i andras ögon. Men absolut inte lila. Jag kan sova lugnt inatt i alla fall. Men en sak är då säker, det är verkligen inte lätt det här med färgval. Det är en sak hur det ser ut på färgkartan och en annan hur det blir i verkligheten.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jamen tänk så vackert ti att få in lite färg ;) *smile*.
    Nämen skämt åsido de e faktiskt jätte svårt att se från en färgkarta, brukar aldrig bli som dom!
    Låter riktigt spännande de där...
    Ha de gott! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. visa oss en bild på det hela :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad