fredag 1 januari 2010

2009 (del 3)

Oktober

Det blev höst på riktigt och Siri blev förkyld. Vi arbetade som vanligt och Siri gick på dagis. Inga större utsvävningar än byggmässan i Botniahallen.

 Arbetet på utsidan av huset slutfördes och arbetet på insidan började. Mellan väggarna kom på plats och elektrikerna påbörjade sitt jobb. Jag höll på att bli galen av allt funderande hit och dit. Största problemet var väl köket. Jag körde runt mellan olika köksfirmor och försökte hitta den perfekta lösningen.

November

Den första snön föll. Det varade inte så länge men vi hann nu i alla fall söka fram pulkan. Det var ett evigt tjatande om svininfluensan och huruvida man skulle vaccinera eller inte. Vi bestämde oss till slut för att låta vaccinera Siri. Siri blev sjuk och stannade hemma från dagis mer än en vecka. Om det var vanlig influensa/svininfluensa/reaktion på vaccinet är fortfarande? Hon lärde sig säga sitt namn och pratar nu mera jämt om Siili. Siri blev fin i håret och hamnade under mammas sax för första gången. Hon blev också en riktig sångfågel. Det fanns nu ett 5-tal sånger på hennes repertoar som hon också kunde rätt bra. Det var julöppning i stan och man började bli påmind om att julen var på kommande.


Arbetet i huset pågick för fullt. Elektisiteten blev klar, väggarna fast skivade och arbetet med golvet på övervåningen inleddes.

December
 
Jag återupptog målandet. Det var dags för lite inomhus paneler och jag fick ställa mig i garaget igen och måla. Det blev färdigt invändigt för att börja målas och spacklas. Vi fick alla inredningar bestämda, alla material beställda och julfriden infann sig när jag slapp köra runt som en yr höna och fundera på kakel och tapeter. Vi gick på julfest, bakade pepparkakor, pyntade, städade och bakade. När julen närmade sig blev Siri sjuk igen och det blev att stanna hemma från dagis. Tur att vi har släkten som alltid ställer upp och hjälper oss när vi behöver det. TACK! Siri piggande i och blev så himla energisk. Julen kom och gick i vanlig ordning och nyår firades hos oss med vänner!

1 kommentar:

  1. Kikar in för att önska er ett riktigt gott nytt år!

    Alltid intressant med årskrönikor, ni har nog haft bra fart på vid bygget!

    Ann-Christine

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad