söndag 22 mars 2009

SHN

Nu har jag gett mig tusan på att vi skall få skruttungen att sova. Ikväll har jag kört igång med Sova-Hela-Natten-kuren. Eftersom vi inte kom någon vart med den tidigare metoden måste vi nu pröva något nytt.
Vi (jag) har nu flyttat Siri till eget rum och börjat "kura in henne". Ikväll gick det ut på att "buffa" henne till ro, lägga "solfjädern" och gå ut ur rummet och läsa "gonattramsan". Hon protesterade lite men gav sig till ro efter 10 minuters buffning+ solfjäder. Sen ramsade jag och gick ut. Givetvis protesterade Siri genast. Jag stod utanför dörren och läste gonattramsan igen flera några gånger och hon lugnade sig. Proceduren upprepades 2 gånger och vipps så sov hon. Efter 10 min, kl 20.21 snarkade ungen sött i egen säng, i eget rum.
Nu ligger jag på en madrass utanför hennes rum och ser säkert ganska rolig ut. Här skall jag nu spendera natten för att vara redo att rusa in när hon vaknar. Buffa+solfjädra och ramsa igen.
Nu tycker ni säkert jag är aningens knäpp men nu har jag (igen) gett mig f-n på att vi ska få sova alla 3! Rapport om natten dyker upp imorgonbitti...kl 07.30 är det väckning, inte en minut innan det...

För er som är intresserade, läs Sova Hela Natten av Anna Wahlgren och gå in på www.annawahlgren.com

3 kommentarer:

  1. lycka till!antar att ja får rapporten imyön tå vi kommer!:) hoppas du får na sömn åp madrassin!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till, hoppas e je värt a... :)

    SvaraRadera
  3. BRA Jessica, du ska få se att det blir bättre när hon får sova i eget rum. Klart hon blir störd och vaknar av era snarkningar också :) nu får hon sova i lugn o ro....

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad