onsdag 25 mars 2009

Natten som gått

Gårkvällens läggning gick ganska smärtfri. Hon ropade till lite när jag gick ut och lämnade dörren på glänt. Men efter att ha fått sina 4 ramsor, tystande hon lade sig till ro och somnade. 8 minuter tog detta.
Jag läste i "den magiska boken" innan gick och lade mig att denna natt kan barnet komma att vakna till flera gånger, ropa till lite för att somna om av sig själv. Precis som det står skrivet i boken, Siri vaknar till kl 21.44, 02.00, 04.05, 05.24, ropar till lite och kollar läget. Tystnar snabbt och somnar om av sig själv. (Kl 02.00 behövs dock 4 ramsor för att få henne somna om) Kl 06.58 tycker hon det är dags att stiga upp men hon får 4 ramsor och tystnar, testar igen 07.15 och får 4 ramsor till och tystnar. Väckning blir det kl 07.30...god morgon!

Måste säga att jag är hittills helt imponerad vilken effekt ramsan tycks ha. Jag trodde aldrig i världen att den skulle fungera som den hittills gjort. Nu är det bara att invänta den kommande natten och se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. woow...precis som di sku funger lika allihop iallafall! Massor me kramar ti Siri!

    SvaraRadera
  2. Va rolit att e verkar ti funk!
    Vi prova in "snabbversion" åp Hugo vi å tå an va runt 9-10 måna. He lilla som sto på internet om metodin alltså...
    E funka retså bra på han å täjde första dagan, man vort rektit förbluffa!
    Men sedan fick an första tändren inan vi hadd kumi nain egentli väg me kurin, å tå funka e itt ti fortsätt på na vis...
    Vi har nu a rätså okej om nättren nu iallafall... an vaknar oftast bare 1 gang, å somnar no om på 1 sekund bare man lägger nier an tibak å ståppar tuttin i monin.
    Lycka till i fortsättningen!
    Je nalete nyfiken på va ni använder fö rams... hadd så dåli fantasi ja tyckt ja...
    Har ni lang elå kort rams?

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad