onsdag 4 mars 2009

Kommentarrekord

Jag tackar så hjärtlig för era tips och erfarenheter. Jag har nu läst på lite och funderat och kommit fram till följande: 5-minuters metoden är nog ingenting jag prövar på i första hand. Tror inte det är hälsosamt för varken mig eller Siri. Tassmetoden däremot verkar vara mera "snäll" Det som MammaMu skrev tror jag stämmer riktigt bra. Jag hoppas verkligen att det bara är en period. Tyvärr har den varat så länge den här perioden nu redan. Linda kom med ett tips om eget rum och det har vi nog också funderat på. Jag skall läsa på lite mera innan jag beslutar mig om vi skall utöva någon metod och flytta henne till eget rum. Vi inväntar helgen och utför det tillsammans i sånafall.
Dottern som inte sover


Grattis igen Linn på 1-års dagen! Hoppas du haft en riktigt fin dag och att du sover gott nu!

3 kommentarer:

  1. Liam har alltid sovit bra men från julen och ca 1½månad fram så sov han jätte dåligt!! usch vad jobbigt det var! vi försökte massor men jag tror nog han bara var orolig av allt nytt han lärt sig och vi var ju så mycket vid bygget då + att han drogs med en förkylning och även började inskolning på dagis. Har inga direkta tips men för oss redde det upp sig då han började på dagmamman och hon väckte honom efter 2h på dagarna, fast jag vet ju inte om det berodde på det eller något annat! Hoppas det blir bättre snart!*styrkekram*

    SvaraRadera
  2. vi prova ha emma ti sov me oås tå vi va i sverige..men första nattän va on precis som ett föklarar siri..sku bare opp å itt sov, så anon nattän flytta vi on till e anna rum å tå såvd on betär..så ni kan ju prov he uvi häljän tå ni je boåd:)men e kan mycket möjligt va in period..di tyx ju ha mytchy åv täj så:D

    SvaraRadera
  3. Vår lillprins är heller ingen sovare..eller en varannan natt sovare kan man väl säga. Vissa nätter bra men oftast har han 2-6 eller obegränsat med uppvaknanden.. =/ Kanske ingen tröst men du/ni är inte ensammen. Läste alla tips jag med o får även i min tur "tacka för dem" =)

    Vill oxå tipsa om ny tävling hos mig igen:

    http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    Presentkort på 400kr ligger i potten =)

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad