torsdag 5 mars 2009

Inte bättre

Eftersom ni nu är många som med spänning nu läser min blogg och undrar hur det går på sovfronten måste jag ju fortsätta skriva hur det går. (ni som absolut inte är intresserade, håll er borta ett tag för jag har på känn att det kommer gå ut på sovandet en tid nu)

Siri somnade kl 20.00, själv i egen säng som vanligt, lätt match med andra ord. När jag vaknar första gången av att hon gråter i sängen känner jag mig ganska pigg, tittar på klockan 23.10! Inte konstigt , jag har nätt och jämnt hunnit somna. Blir fruktansvärt irriterad och tänker, NU GER JAG MIG INTE!

Klappar och vaggar om henne och hon somnar om inom 5 minuter. Enkelt tror man kanske. Nåja samma procedur 23.45, 00.30, 01.30 Började ta lite längre och längre att få henne somna om för varje gång. 03.00 vaknar hon 4:e gången...suck...i 45 minuter sitter jag vid hennes säng och vaggar, klappar, smeker, försöker allt för att få henne somna om. Gråten blir bara högre och grövre. Vid det laget är jag själv så trött så trött, jag orkar inte mera, jag ger upp!

Jag vet att det är fel men jag orkar helt enkelt inte kriga mera. Jag tar över henne i vår säng och vi somnar om båda två på 10 sekunder. Sover till 06.00, dricker lite vatten och somnar om till 07.15. Skööönt! Så så blev det med den natten, Siri vann...igen...

Nya tag inatt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad