söndag 4 januari 2009

Vägrar sova

Oftast går det ganska bra att få Siri i säng. Men ibland får skruttungen för sig att hon absolut inte ska sova, fast hon är dödstrött och klockan är mycket. Det är jobbigt, mycket jobbigt. Ikväll var en sådan kväll. Hon vann tyvärr över mig ikväll, jag gav upp, jag tappade tålamodet. Jens fick försöka istället och vipps så sov hon inom 5 minuter. Vad gör jag för fel?
Men hon är allt söt vår dotter i alla fall (fast hon sovvägrar) Hon delar numera ut pussar till vänster och höger. Säger man "ahaaa" kramas hon eller lägger huvudet på sne och ler, gullunge! Tur att allt det positiva väger upp det negativa man hamnar ut för ibland.

2 kommentarer:

  1. Vad han gör som inte du gör eller tvärtom kan jag tyvärr inte svara på men söt är hon, kikar på tidigare inlägg.

    Nu är jag äntligen på benen igen!

    Ha en fin vecka!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Här var det preciiiis lika! Jag tror aldrig vi har haft problem med nattning, men igår, hoho! Och sen har natten varit jättetaskig. Och nu är ungen så trött så han bara snurrar med ögonen. Men upp ska man, där står man i sängen och gnäller/gråter tills någon annan inte orkar lyssna mer. Suck ungar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning så blir jag glad